Úpravy software
Opravy hardware
Co je to FAP (DPF) filtr?
Filtry pevných částic zkráceně nazývané podle anglického nebo francouzského názvu DPF (Diesel Particle Filter) či FAP (Filtre Anti Particules) mají za úkol zachytit pevné částice spalin a snížit emise dieselových motorů, aby vyhověly stále přísnějším normám EU. V rozmezí 50 - 200000km je nutná výměna filtru. Některé systémy navíc vyžadují pravidelné dolévání drahých aditiv.
FAP filtr má velmi omezenou životnost, která může být ovlivněna několika faktory a to zejména kvalitou paliva které tankujete a režimem jízdy který používáte při provozu vašeho vozu. Výměna tohoto filtru za nový je velmi nákladná a přesto že cena v některých případech může dosahovat i třetiny ceny vozu, může se po výměně za nový tento problém po čase opět opakovat.
Jak se projevuje ucpaný FAP (DPF) filtr?
- rozsvícením kontrolky DPF nebo elektroniky motoru
- přechodem motoru do tzv. nouzového režimu
- vyšší spotřebou paliva
- auto po sešlápnutí plynového pedálu neakceleruje
- auto se přepne do režimu regenerace, čímž roste spotřeba vozu
- auto se opětovně přepíná do režimu regenerace, může dojít k poškození motoru a jeho součástí (při neúspěšných regeneracích dochází k ředění motorového oleje a tím ztrátě jeho mazacích schopností).
Řešení problémů s filtry pevných částic
Nejdříve musíme zjistit jestli se opravdu jedná o ucpaný FAP (DPF)
Částé příčiny rozsvícení kontrolky jsou:
- nefunkční čidlo diferenčního tlaku
- Vadné snímače teploty
- EGR ventil
Pokud vše ukazuje na FAP (DPF) máme dvě řešení:
- Výměna za nový FAP (DPF)
- Odstranění FAP (DPF) *
Postup odstranění FAP (DPF)
- Nejdříve FAP (DPF) mechanicky odstraníme
- Pokud je vozidlo v nouzovém režimu a svítí kontrolka, musíme u některých značek a modelů vozů vymazat chyby a dostat vozidlo z nouzového režimu
- Provedeme softwarovou úpravu řídicí jednotky motoru, kdy vypneme FAP (DPF) a zakážeme regenerace.
*Takto upravené vozidlo není homologováno pro provoz na našich komunikacích!