Snížení spotřeby

Chiptuning

Jak docílíme snížení spotřeby?

Optimalizací výkonu neboli chiptuningem je možné docílit snížení spotřeby. Jedná se o softwarovou řídicí jednotky motoru. Jde o přeprogramování EPROM paměti (Erasable Programmable Read-Only Memory), tedy elektronického paměťového bloku se sériovým programem Vaší řídící jednotky. Softwarovou úpravou se optimálně upravuje charakteristika parametrů vstřikování, poměr vzduch a paliva, délka vstřiku, tlak turba, množství paliva, rychlost reakce na plynový pedál a také omezovač kroutícího momentu. Všechny spočívají výhradně v úpravě softwaru řídící jednotky. Neprovádí se žádný mechanický zásah do motoru.

Po takovéto úpravě je možné řadit vyšší převodový stupeň dříve. U vozu s navýšeným výkonem nepotřebujete při plném zatížení nebo před kopcem odřazovat o jeden a více stupňů, ale necháte zařazený nejvyšší převodový stupeň, tím pádem jedete v nižších otáčkách a nemusíte na požadovanou rychlost mít sešlápnutý plyn až k podlaze. Pak docílíte snížení spotřeby.

Pomocí softwarového navýšení výkonu lze dosáhnout:

  • nárůstu výkonu okolo 6 - 11 % a točivého momentu okolo 10 - 14 % u atmosférických zážehových motorů
  • nárůstu výkonu a točivého momentu o 20 - 35 % u přeplňovaných motorů
  • zvýšení točivého momentu s výrazně lepší charakteristikou v nízkém a středním rozsahu otáček
  • zachování či snížení spotřeby pohonných hmot o 8 - 18 %
  • zachování hodnot životnosti motoru a jeho příslušenství
  • zachování limitu čistoty výfukových plynů podle platných norem Evropské unie

Proč automobil z výroby nemá nastavené nejvyšší výkonnostní parametry?

Při sériové výrobě automobilů je motor výrobcem nastaven pro podmínky běžného provozu s ohledem na spotřebu paliva, emisní limity, výkon, daňové předpisy a řadu dalších faktorů. Motor je tedy optimálně připraven pro běžnou jízdu, ale z hlediska výkonu skrývá značné rezervy. Chiptuning je úprava, která tyto rezervy využije a tím rapidně zvýší výkon a točivý moment motoru.

Postup úpravy řídicí jednotky

Seznámení

Nejprve vyslechneme Vaše požadavky a očekávání (tedy jestli preferujete zvýšení výkonu nebo snížení spotřeby, apod.), ukážeme Vám možnosti a předběžné výsledky po chiptuningu Vašeho automobilu. Seznámíme Vás s dobou úpravy a se záručními podmínkami.

Převzetí vozu

Váš automobil převezme náš kvalifikovaný technik.

Kontrola

Před samotným chiptuningem provedeme počítačovou diagnostiku vozu.

Čtení software

Zřídící jednotky Vašeho automobilu načteme původní software přes OBD zásuvku (On-Board Diagnostics), případně přímo z jednotky přes BDM rozhraní nebo z paměti EPROM nebo FLASH (u starších vozů).

Zálohování

Původní software Vašeho automobilu zálohujeme pro další případné použití (např. při prodeji vozu).

Úprava software

Ke každé úpravě přistupujeme vždy individuálně. Software upravíme přímo pro Vaše auto, podle Vašeho přání a počtu ujetých km ve vývojovém programu, abychom zachovali životnost motoru, emisní limity i další důležité faktory.

Zápis software

Upravený software nahrajeme do řídící jednotky motoru obdobným způsobem jako při jeho čtení.

Kontrola

Před předáním Vašeho vozidla provedeme opět počítačovou diagnostiku a jízdní zkoušku.

Záruka

Upravený a prozkoušený vůz Vám předáme, vystavíme záruční list na řídící jednotku a upravený software se záruční dobou 24 měsíců. Dále poskytujeme doživotní záruku přehrání SW zdarma.

Celý proces chiptuningu trvá od 1 do 3 hodin, podle modelu Vašeho auta.